באו"ם אישרו: נוכחות ישראל ביו"ש – תוכרע בהאג

נתי קאליש No Comments on באו"ם אישרו: נוכחות ישראל ביו"ש – תוכרע בהאג

בהצבעה שהתקיימה בעצרת הכללית של האו"ם בליל שבת, אושר כי סוגיית הנוכחות של ישראל בשטחי יהודה ושומרון תעבור להכרעת ביה"ד הבין לאומי בהאג. השגריר ארדן מחה על עצם הדיון ועל ההחלטה לקבוע אות בשבת. "הפלסטינים מסרבים לשלום ותומכים בטרור".

משרדי האו"ם בשוויץ צילום: בני אביצור
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ממשלת נתניהו השישית החלה את כהונתה, ולפניה מכשול דיפלומטי ראשון: העצרת הכללית של האו"ם אישרה בליל שבת את ההצעה לבקש חוות דעת משפטית נגד ישראל מבית הדין הבין-לאומי לצדק בהאג.

ההצעה נגד ישראל, התקבלה ברוב של 87 מדינות שתמכו אל מול 26 שהתנגדו. 53 מדינות נמנעו. כל המדינות הערביות שנמצאות ביחסים דיפלומטיים עם ישראל תמכו בהצעה, וכך גם רוסיה וסין.

לגבי אוקראינה, העיתונאית גילי כהן דיווחה כי רה"מ נתניהו ניסה לשכנע את הנשיא זלנסקי להתנגד להצעה. בשיחה, הנשיא האוקראיני חזר על בקשתו לספק לה אמצעי הגנה אווירית, דבר לו ישראל מתנגדת. לאחר שיחות בין הצדדים, אוקראינה נמנעה מלהצביע, לאחר שבהצבעה קודמת הצביעה נגד ישראל.

ב'כאן חדשות' ציטטו גורם בלשכת נתניהו שהתייחס לדברים: "ראש הממשלה נתניהו הספיק לדבר עם כמה מנהיגים לגבי ההצבעה בעצרת הכללית של האו"ם הכוללת פנייה ל-ICJ לגיבוש חוות דעת משפטית על 'הכיבוש הישראלי'".

שגריר ישראל לאו״ם, גלעד ארדן, פרסם את תגובתו להצעת ההחלטה ואמר: "שום בית דין או גוף בין-לאומי לא יכול לקבוע, שעם ישראל הוא כובש בארצו או שנוכחותנו בירושלים וביהודה ושומרון אינה חוקית. הפלסטינים הם אלה שמסרבים לשלום, ומסיתים ותומכים בטרור. להליך בבית דין שמקבל מנדט מגוף מעוות מוסרית כמו האו״ם- אין לגיטימציה".

גלעד ארדן הוסיף ומחה בסרטון שפרסם, על ההחלטה לקיים את הדיון בשבת: "ההחלטה לקיים את ההצבעה דווקא בשבת היא עוד הוכחה לריקבון המוסרי, שמונע מעמדתנו אפילו להישמע, לפני הצבעה שתוצאותיה ידועות מראש".

video
play-sharp-fill

לאור שעת ההצבעה המתקיימת בשבת, משלחת של ארצות הברית לאו״ם תצביע נגד הצעת ההחלטה גם בשם מדינת ישראל.

חוות הדעת המשפטית של בית הדין בהאג נגד ישראל, תעסוק ב"משמעות המשפטית של הכיבוש הישראלי המתמשך".

פרופסור ג׳ראלד שטיינברג, נשיא מכון המחקר NGO Monitor, בתגובה להצבעת האו״ם נגד ישראל: "מדובר על עוד שלב במלחמה הפוליטית נגד ישראל המבוססת על ניצול ציני של מוסדות האו״ם והמשפט הבינלאומי. המטרה היא לבודד ולהחליש את ישראל לפי המודל של דרום אפריקה בעידן אפרטהייד. לרשת הארגונים הטוענים לקידום ״זכויות אדם״, וממומנים על ידי ממשלות אירופה, יש תפקיד מרכזי במהלכים הללו, כאשר האו״ם הוא רק אמצעי. מבחינתם, הדבר נועד להוביל לבסוף להעמדה לדין של ישראלים בבית הדין הבינלאומי בהאג."



0 תגובות